Supply chain integratie

Internet of Things

Data driven

Mobiliteit

Kostenreductie, innovatie en digitale transformatie

De grote angst van elke retailer is dat het bezoek aan de fysieke winkel online wordt voortgezet en daar wordt gezocht naar de goedkoopste aanbieding. Hier ligt ook de kans, nl. het laten samenvloeien van de offline en online beleving en koop. Door de digitalisering van de supply chain, ‘data-driven’ besluitvorming, mobile first en het Internet of Things zal de retail-sector ingrijpend veranderen. Retailers zullen technologie intensiever inzetten en automatisering speelt een alsmaar dominantere rol in de offline en online winkelbeleving. Van u worden maatregelen verwacht zodat de digitalisering en automatisering niet worden afgeremd door gebrek aan expertise en te hoge kosten.

Download de referentiecase van Blokker

Download de referentiecase van Blokker en ontdek hoe SPS heeft geholpen. Vul hieronder uw e-mailadres in en we sturen het document onmiddelijk op.

wij versturen
geen ongewenste e-mail

Data, data en data

Online winkels hebben al jaren veel mogelijkheden om de voorkeuren en koopgedrag van de klanten te analyseren. Offline retailers krijgen dezelfde tools tot hun beschikking en deze op grote schaal gebruiken. Retailers zullen de data omzetten in bruikbare informatie voor het maken van zakelijke beslissingen. Zij verzamelen een groeiende en meer gevarieerde hoeveelheid data, dankzij de beschikbaarheid van snel inzetbare cloudoplossingen voor het vastleggen en analyseren van gegevens. Zij zullen transformeren naar een ‘data-driven’ organisatie.

Mobile first

Investeringen zijn nodig voor het creëren van een unieke merkbeleving door mobiele toepassingen. De ‘mobile-first’ aanpak heeft tot doel het gemak voor de klant te verbeteren en de waardering voor het product of de dienst te verhogen, mede door een naadloze integratie met relevante derden en sociale media. Bij mobiele toepassingen staat personalisatie voorop.

Klant-gedreven supply chain

De supply chain wordt een samenhangend klant-gedreven model gericht op flexibiliteit, zichtbaarheid en fulfilment, ongeacht het contactpunt. Klanten zien wat, waar, hoe en waarom een product of dienst wordt verkregen en geleverd. Zij kunnen hun voorkeuren voor elk stap in het proces aangeven. De merkentrouw wordt verstevigd door een geoptimaliseerd assortiment, relevante direct marketing en een verbeterde beschikbaarheid van de voorraad. Klant en retailer opereren binnen een flexibel fulfilment-model dat de kosten van levering, ‘overstock’ en afval voor de retailer vermindert.

Internet of Things

Internet-of-Things functionaliteit wordt opgenomen in consumentenproducten, zoals in keukenapparatuur, auto’s, verlichting, huisbeveiliging en audio-videoapparaten, waardoor retailers worden aangestuurd en van consumenten het gedrag en verwachtingen worden beïnvloed. De ‘consumerization of IoT’ levert veel data op waardoor de nauwkeurigheid en importantie van de analytische beslissingen toenemen.

Technologie voor winkelbeleving

Technologie wordt intensiever ingezet. Of dat nu self-service-check-outs zijn, routewijzers zodat klanten beter zelf kunnen navigeren, of ‘beacon’ en NFC technologie, automatisering speelt een alsmaar dominantere rol in de winkelbeleving. ‘Pre-payments’ systemen om het afrekenen makkelijker en sneller te laten verlopen, zijn in ontwikkeling. Retailers zullen gebruik maken van managed IT en de cloud, omdat de automatisering niet mag worden afgeremd door gebrek aan expertise en te hoge kosten.

Hoe zou u het vinden als…

…wij met partners in ons ecosysteem u helpen bij uw digitale transformatie? Met u zorgen wij voor ‘digital operational excellence’. Ook voor de vernieuwing van uw IT-omgeving, waarbij retailers om diverse redenen steeds vaker kiezen om de applicaties in de cloud te plaatsen, zoals in de Microsoft Azure Cloud, is SPS uw partner. SPS kent uw sector en werkt samen met uw applicatieleveranciers om succes te garanderen.

Charles Koning Sales Manager SPS

Koffie met Charles?

Charles Koning is Sales Manager bij SPS. Hij praat graag met u over uw uitdagingen en mogelijke oplossingen. Misschien leidt dit tot nieuwe inzichten.