Over Chrysal

Om meer te ontdekken over de boeiende combinatie van IT en duurzaamheid, spreken we met Dennis Hanibals, de Global ICT Manager bij Chrysal. Hij vertelt ons over de vooruitstrevende projecten die Chrysal onderneemt, hoe hun IT daarop is ingericht en hoe SPS daarbij ondersteunt.

Chrysal is een begrip in de bloemen- en plantenindustrie. Iedereen kent de zakjes bloemenvoeding bij een bos bloemen, maar Chrysal biedt ook diensten aan. In Naarden en op 5 andere locaties in de wereld doet Chrysal grensverleggend werk op het gebied van innovatie en digitale transformatie. Met als hoogste doel: een duurzame planten- en bloemenindustrie.

Klanten helpen met data

Dennis benadrukt dat alles wat ze doen in het teken van duurzaamheid staat. ‘’Dat begint al bij de bloemenkweker en gaat door tot aan de consument. In ons laboratorium in Naarden kijken ze naar verschillende factoren, zoals de temperatuur tijdens het transport, het logistieke proces en de manier waarop bloemen worden behandeld en neergelegd. Met deze informatie kunnen we onze klanten op hun beurt weer helpen. We moeten goed omgaan met deze data.’’

Monitoren en vervolgens migreren

Dennis: ‘’We werken nauw samen met key users in alle 5 de landen om eerste- en tweedelijns ICT-ondersteuning te bieden. Voor derdelijns vragen vertrouwen we op SPS. SPS is verantwoordelijk voor het monitoren en beheren van de volledige infrastructuur en voor andere belangrijke IT- en beheerprojecten. De afgelopen jaren werkten we nauw samen aan een succesvolle migratie van het datacenter naar de Cloud. Die samenwerking verloopt perfect.’’

Compleet vertrouwen is een must

De relatie tussen Chrysal en SPS gaat al bijna 10 jaar terug en is gebaseerd op openheid en transparantie. ‘’De samenwerking met SPS maakt ons werk makkelijker,’’ licht Dennis toe. ‘’Alles is gestandaardiseerd, we weten altijd waar we aan toe zijn en we hebben het vertrouwen dat er een betrouwbare partner naast ons staat. Ik merk altijd dat ik te maken heb met zeer deskundige mensen bij SPS. De communicatielijnen zijn kort en iedereen schakelt snel. Dat werkt ontzettend prettig.

‘Het is al opgelost’

SPS werkt proactief, waardoor Chrysal tijdig wordt geïnformeerd over eventuele problemen en storingen. Dennis: ‘’Storingen zijn er ongetwijfeld, maar wij merken er nooit wat van.’’ Onlangs signaleerde SPS een kwetsbaarheid in de firewall van Chrysal. Er is direct actie ondernomen om dit op te lossen. Dat was dan ook de boodschap die Dennis kreeg – dat het al was opgelost voordat een probleem kon ontstaan. ‘’Dat is een stuk ontzorgen en werkt geweldig. Hetzelfde geldt voor licenties; SPS informeert ons altijd op tijd. Het is de partner die met ons meedenkt en transparant handelt. Samen komen we altijd tot een mooie oplossing.’’

Samen doelen bereiken

Op dit moment zijn er verschillende digitaliseringsinitiatieven gaande bij Chrysal. ‘’Op dit moment zijn er verschillende digitaliseringsinitiatieven gaande bij Chrysal. SPS is hierin voor ons de betrouwbare beheer- en adviespartner waarmee we onze doelen gaan bereiken.’’

’’SPS is de partner die met ons meedenkt
en transparant handelt. Samen komen we altijd tot een mooie oplossing.’’