End-to-end IT-beheer

24 x 7 x 365

Optimale prestaties

Schaalbaar en aanpasbaar

Continuïteit en optimale prestaties

Wij zorgen 24 uur per dag en 7 dagen per week voor continuïteit en optimale prestaties van uw IT-services, waar de onderliggende IT-infrastructuur zich ook bevindt; in de cloud, on-premises of een combinatie ervan. Door monitoring en met proactief en voorspellend IT-beheer voorkomen wij verstoringen en bewaken en beheren wij end-to-end de performance, capaciteit, beschikbaarheid en gebruiksbeleving van uw IT. Door de aanpasbaarheid van de SPS Managed Services kunt u kiezen wat het beste bij u past. Wat wij doen, wat wij beheren, hoe snel wij handelen en wanneer wij handelen, dat bepaalt u. Zo kunt u het geheel of een deel van uw IT-omgeving uitbesteden en de beheertaken verdelen over SPS en uzelf.

Brochure RES-Q

Lees vandaag nog alles over onze Managed Services

SPS Managed Services, ook wel bekend als RES-Q, heeft al meer dan 20 jaar ervaring in het monitoren en beheren van complexe IT-omgevingen. Lees er alles over!

wij versturen
geen ongewenste mail

Brede en diepgaande expertise

SPS beheert een groot aantal verschillend ingerichte IT-omgevingen met onder meer Microsoft- en UNIX/Linux-servers, storage-systemen van een veelheid van leveranciers, databases van Microsoft, Oracle en Progress, netwerkcomponenten van Cisco en Juniper en hypervisors van Citrix, VMware en Microsoft. Ook SharePoint, Exchange en vele back-upplatformen (CommVault Simpana, Symantec Backup Exec, CA ARCserve Backup, HP Data Protector, Tivoli Storage Manager, Double-Take, Dbvisit) behoren tot onze expertisegebieden. Daarnaast beheren wij uw Microsoft Azure services, Office 365 en Microsoft Enterprise Mobility + Security implementaties.

Optimale beschikbaarheid en prestaties

Proactief beheer is niet genoeg. Voorspellend beheer is nodig om de IT veel effectiever te beheren. Voorspellend beheer maakt gebruik van veel gegevens uit verschillende bronnen. Zij worden over een langere periode verzameld. Analyses op die data hebben tot doel tijdig beheertaken te plannen om zo proactief beheer te minimaliseren, waardoor de beschikbaarheid en prestaties van de IT wordt geoptimaliseerd.

Aanpasbaar en schaalbaar

De SPS Managed Services zijn aanpasbaar en schaalbaar op vier vlakken, namelijk Niveau, Service Scope, Service Level en Service Window. De verschillende Niveaus bepalen de inhoud van onze dienstverlening, de Service Scope bepaalt de te beheren IT-omgeving, de Service Levels zijn de basis voor de SLA en de Service Windows bepalen wanneer wij ondersteuning geven. U kiest de Niveaus, de Service Scope, Services Levels en Service Windows die het beste bij u passen.

Wat wij doen bepaalt u

De Niveaus bepalen wat wij doen en voor uw IT-omgeving kunt u verschillende Niveaus inzetten. Denk hierbij aan het onderscheid tussen een productie- en OTA-omgeving, waarbij u voor de productieomgeving andere afspraken met ons kan maken dan voor de OTA-omgeving. Op elk moment kunt u het Niveau aanpassen of de Service Scope dat onder een Niveau valt veranderen.

Wat wij beheren bepaalt u

De IT-services die wij beheren met de onderliggende IT-infrastructuur noemen wij de Service Scope. De inhoud van de Service Scope kan altijd op elk gewenst moment worden aangepast, ook als die afneemt. Tijdelijk uitbreiden is ook mogelijk.

Hoe snel wij handelen bepaalt u

Service Levels bevatten o.a. de responsetijden en die kunnen voor delen van uw Service Scope verschillen. Bijvoorbeeld voor de productie-omgeving geldt een ander Service Level dan voor de OTA-omgeving. Service Levels naar beneden bijstellen of naar boven aanscherpen kan op ieder gewenst moment, ook tijdelijk.

Wanneer wij handelen bepaalt u

Service Windows bepalen wanneer wij ondersteuning geven en kunnen per IT-service worden vastgesteld. Service Windows kunnen altijd worden aangepast, ook tijdelijk. Ongeacht het Service Window wordt monitoringinformatie 24 uur per dag, 7 dagen per week, 365 dagen per jaar verzameld, zodat deze informatie bij onze diagnoses en analyses kan worden gebruikt.

End-to-end IT-beheer

IT-componenten maken deel uit van veelal complexe ketens van meerdere IT-componenten. Deze beïnvloeden elkaar, zijn afhankelijk van onderliggende IT-componenten en/of leveren een dienst aan de bovenliggende. De SPS Managed Services zijn gebaseerd op het gebruik van de Business en IT Service Management software Gensys. Dit maakt effectief end-to-end IT-beheer mogelijk.

Public Cloud en on premises

Cloud en on-premises

Als u kiest voor een (hybride) cloud-oplossing wordt veelal een IT-service als het ware uit elkaar getrokken. Om inzicht in die keten te krijgen of te behouden mag u niet afhankelijk zijn van uw cloud-leverancier. SPS Managed Services heeft volledig inzicht in de IT-services waar de onderliggende infrastructuur zich ook bevindt. Wij beheren end-to-end IT-services die bestaan uit on-premise IT, cloud-oplossingen of een combinatie hiervan.

24×7 ondersteuning

Als u ondersteuning wenst 24 uur per dag en 7 dagen per week, of alleen op zaterdag, of tot 22:00 op werkdagen, of elke andere variant, dan kan dat. Elke variant kan per IT-service worden vastgesteld. Wij hebben daar geen enkele moeite mee.

Charles Koning Sales Manager SPS

Koffie met Charles?

Charles Koning is Sales Manager bij SPS. Hij vertelt u graag alles over de Managed Services van SPS. Misschien wilt u ons beheercentrum met eigen ogen zien?