End-to-end IT-beheer

 Business focus

 Optimale prestaties

 Schaalbaar en aanpasbaar

IT continu optimaal laten presteren? Ontdek ICT-beheer uitbesteden op maat

Bekijk Brochure

ICT-beheer, 24 uur per dag en 7 dagen per week. Wij zorgen voor continuïteit en optimale prestaties van uw IT-services, waar de onderliggende IT-infrastructuur zich ook bevindt; in de cloud, on-premises of een combinatie ervan. Outsource uw systeembeheer en netwerkbeheer aan SPS. Door proactief en voorspellend ICT-beheer voorkomen wij verstoringen en bewaken wij end-to-end de performance, capaciteit, beschikbaarheid en gebruiksbeleving van uw IT. Wat wij doen, wat wij beheren, hoe snel wij handelen en wanneer wij handelen, dat bepaalt u. De SPS Managed Services zijn aanpasbaar op uw situatie. Zo kunt u het geheel of een deel van uw IT-omgeving uitbesteden en de beheertaken verdelen over SPS en uzelf. SPS is ISO 27001 gecertificeerd en ge-audit compliant met interne en externe richtlijnen voor security en privacy.

Brochure RES-Q

Voorspellend en proactief end-to-end ICT-beheer op afstand

Wij hebben meer dan 20 jaar ervaring in het monitoren en beheren van complexe IT-omgevingen. Ontdek Managed Services op maat in onze brochure. 

We gaan vertrouwelijk om met uw persoonsgegevens. Lees meer hierover in ons privacy statement.

Brede en diepgaande expertise

SPS beheert een groot aantal verschillend ingerichte IT-omgevingen met onder meer Microsoft- en UNIX/Linux-servers, storage-systemen van een veelheid van leveranciers en netwerkcomponenten van Cisco, Dell, Juniper, Sonicwall, pfSense, Lenovo, IBM, Brocade, HP en Huawei. Onze kennis en ervaring met databases van Microsoft, Oracle en Progress en hypervisors van Citrix, VMware en Microsoft is breed en diep. Ook SharePoint, Exchange en vele back-upplatformen (CommVault Simpana, Symantec Backup Exec, CA ARCserve Backup, Veeam Backup & Replication, HP Data Protector, Tivoli Storage Manager, Double-Take, Dbvisit) behoren tot onze expertisegebieden. Daarnaast beheren wij uw Microsoft Azure services, Office 365 en Microsoft Enterprise Mobility + Security implementaties.

Ook tijdelijk, ook tactisch

Wilt u ICT-beheerders voor korte of langere tijd vrijmaken of hebt u onmiddellijk extra capaciteit nodig voor netwerkbeheer of systeembeheer, dan bent u bij SPS ook aan het goede adres. En u hoeft ook niet het beheer van de hele IT-omgeving uit te besteden, een deel is ook prima. Hoe fijn zou het dan zijn als u snel kunt beslissen en als u op elk gewenst moment snel kunt opschalen en afschalen of zelfs stoppen. Met een, ‘no cure no pay’ afspraak gebaseerd op klanttevredenheid en resultaatverplichting. Hoe fijn zou dat zijn? Kies dan voor het tactisch uitbesteden voor SPS. Uitbesteden is dan te vergelijken met het afnemen van clouddiensten. U zit nergens aan vast, realiseert snel een ‘oase van rust’ en blijft volledig in control.

Lees meer over tijdelijk ICT-beheer uitbesteden

Met een business focus

IT moet zorgen voor het ongestoord functioneren van bedrijfsprocessen. Daarom heeft ons IT-beheer een business focus. Alles wat wij doen is gericht op het voorkomen en wegnemen van de (potentiele) business-impact van een verstoring. Wij zien bij een (opkomende) verstoring direct welke business service en welk bedrijfsproces worden geraakt. Wij zien real time de status van de business services en processen. U ziet dat ook op uw eigen klantportal. Workflows en SLA’s op het niveau van de business bewaken de continuïteit van uw bedrijfsprocessen.

Aanpasbaar en schaalbaar

De SPS Managed Services zijn aanpasbaar en schaalbaar op vier vlakken, namelijk Niveau, Service Scope, Service Level en Service Window. De verschillende Niveaus bepalen de inhoud van onze dienstverlening, de Service Scope bepaalt de te beheren IT-omgeving, de Service Levels zijn de basis voor de SLA en de Service Windows bepalen wanneer wij ondersteuning geven. U kiest de Niveaus, de Service Scope, Services Levels en Service Windows die het beste bij u passen. Op elk gewenst moment kunt u de Niveaus, de Service Scope, Services Levels en Service Windows (tijdelijk) aanpassen.

U bepaalt de optimale combinatie

De Niveaus bepalen wat wij doen en voor uw IT-omgeving kunt u verschillende Niveaus inzetten. Denk hierbij aan het onderscheid tussen een productie- en OTA-omgeving, waarbij u voor de productieomgeving andere afspraken met ons kan maken dan voor de OTA-omgeving. De IT-services die wij beheren met de onderliggende IT-infrastructuur noemen wij de Service Scope. De inhoud van de Service Scope kan altijd op elk gewenst moment worden aangepast, ook als die afneemt. Service Levels bevatten o.a. de responsetijden en die kunnen voor delen van uw Service Scope verschillen. Service Windows bepalen wanneer wij ondersteuning geven en kunnen per IT-service worden vastgesteld. Service Windows kunnen altijd worden aangepast, ook tijdelijk.

24×7 ondersteuning

Als u ondersteuning wenst 24 uur per dag en 7 dagen per week, of alleen op zaterdag, of tot 22:00 op werkdagen, of elke andere variant, dan kan dat. Elke variant kan per IT-service worden vastgesteld. Wij hebben daar geen enkele moeite mee.

Optimale beschikbaarheid en prestaties

Natuurlijk zijn wij proactief, maar proactief beheer is niet genoeg. Voorspellend beheer is nodig om de IT altijd zonder verstoringen te laten functioneren. Voorspellend beheer maakt gebruik van veel gegevens uit verschillende bronnen. Zij worden over een langere periode verzameld. Analyses op die data hebben tot doel tijdig beheertaken te plannen om zo proactief beheer te minimaliseren, waardoor de beschikbaarheid en prestaties van de IT wordt geoptimaliseerd.

Meer informatie over Proactief en Voorspellend beheer

End-to-end IT-beheer

IT-componenten maken deel uit van veelal complexe ketens van meerdere IT-componenten. Deze beïnvloeden elkaar, zijn afhankelijk van onderliggende IT-componenten en/of leveren een dienst aan de bovenliggende. De SPS Managed Services zijn gebaseerd op het gebruik van de Business en IT Service Management software Gensys. Dit maakt effectief end-to-end IT-monitoring en -beheer mogelijk.

Public Cloud en on premises

Cloud en on-premises

Als u kiest voor een (hybride) cloud-oplossing wordt veelal een IT-service als het ware uit elkaar getrokken. Om inzicht in die keten te krijgen of te behouden mag u niet afhankelijk zijn van uw cloud-leverancier. SPS Managed Services heeft overkoepelend inzicht in de IT-services waar de onderliggende infrastructuur zich ook bevindt. Wij beheren end-to-end IT-services die bestaan uit on-premises IT, cloud-oplossingen of een combinatie hiervan.

Meer informatie over beheer van hybride omgeving

Public Cloud en on premises
7 kenmerken

Als ICT-afdeling geen capaciteit voor innovatie?

Lees hoe u dit wel voor elkaar krijgt in de whitepaper 7 kenmerken voor tactisch ICT uitbesteden.

We gaan vertrouwelijk om met uw persoonsgegevens. Lees meer hierover in ons privacy statement.