Wilt u blije gebruikers?
Ondanks de technologische ontwikkeling van snelle verbindingen, SaaS en mobility kampen nog veel organisaties met wisselende performance van hun IT. De directe gevolgen voor de arbeidsproductiviteit heeft vaak al een enorme impact op de organisatie maar ook de indirecte gevolgen op langere termijn kunnen groot zijn. Zo ontstaat er bij herhaling frustratie bij de eindgebruikers, heeft dit een negatieve invloed is op de arbeidsvreugde en is het slecht voor de adoptie van nieuwe systemen.
Vaak is een wisselende performance niet of nauwelijks reproduceerbaar en op een SaaS leverancier bestaat al helemaal geen controle. De gebruikelijke infrastructuurmonitoringtools leveren niet voldoende bewijs van de wisselende performance die de eindgebruiker wel ervaart. De IT organisatie zit daarom met de handen in het haar: waarom is de performance niet goed? De IT organisatie moet in zo’n situatie op zoek naar een andere manier van monitoring om harde cijfers te verzamelen die de gebruikerservaring ondersteunen.
Real user monitoring oplossingen werken hierbij maar deels. De IT afdeling krijgt te zien dat de performance van de activiteiten van de gebruikers achter blijft met de wens of verwachting. Dit heeft echter een sterk reactief karakter waardoor de gebruikers alleen geholpen worden als deze ook daadwerkelijk performanceproblemen ervaren.
Voor proactief oplossen van performance-issues bieden synthetic monitoring tools de oplossing. Door het uitvoeren van proeftransacties en handelingen kan een prestatievermindering geconstateerd worden voordat de gebruiker dit constateert. Hiermee kan de IT afdeling alvast de communicatie naar de organisatie starten of nog beter, ingrijpen voordat de systemen niet meer werken. Tevens kan bij nieuwe implementaties een vergelijking gemaakt worden tussen het oude en nieuwe systemen, maar ook kan op eenvoudige wijze het performanceverloop gedurende de hele dag gemeten worden.
Gensys End User eXperience (EUX) is een tool die veel organisaties al heeft geholpen bij het oplossen van performanceproblemen. Zo worden meldingen, afhankelijk van zelf instelbare thresholds, onder andere naar e-mail, iOS, Android of SMS gestuurd en zichtbaar gemaakt op een dashboard voor continu beheer. Voor nadere analyse zijn verschillende grafieken met diverse opties beschikbaar. Het combineren van grafieken, zodat bijvoorbeeld meerdere locaties met elkaar vergeleken kunnen worden, is een van de krachtige mogelijkheden. Door diverse rapportages te plannen is Gensys EUX erg geschikt om in te zetten als permanente monitoringsoplossing.
Gensys EUX levert objectieve waarden van de gebruikersbeleving, geeft een verschillenanalyse tussen diverse waarden of locaties, geeft meldingen voor tijden op basis van ingestelde thresholds, helpt bij storingsanalyse en ondersteunt applicatieoptimalisatie.
Gensys EUX is een onderdeel van Gensys ketenbewaking. De end-to-end monitoringtools van Gensys helpt de IT organisatie zich te ontwikkelen van reactief naar proactief en preventief beheer.