De Gensys End User eXperience monitor wordt voor een groot aantal toepassingen ingezet en voor verschillende doelen. Van het verbeteren van de gebruikerstevredenheid door de performance van office-toepassingen te monitoren, tot het bewaken van de klanttevredenheid bij de aanvraag van een loyalty-card door de beschikbaarheid van een cruciale SaaS-oplossing te meten. Dit artikel gaat in op veiligstellen van de business case en het optimaliseren van de dienstverlening bij het digitaliseren van röntgenfoto’s.
Digitalisering
Artsen marcheren door de gangen van ziekenhuizen, van de ene patiënt naar de andere. Ondertussen bereiden assistenten een lichtbord voor met röntgenfoto’s zodat de specialist zeer snel een analyse per patiënt kan maken. Voor velen geen onbekend beeld.
Digitaliseren van processen is onvermijdelijk en stelt andere eisen aan het beheer van de processen en het gebruik van IT. Zo ook in de zorg. Het digitale patiëntendossier wordt steeds prominenter gebruikt en dit maakt het mogelijk dat gegevens steeds vaker snel beschikbaar moeten zijn bij de juiste specialist.
Digitale röntgenfoto’s’
Dankzij het digitaliseren van röntgenfoto’s kan een specialist in een ander ziekenhuis of thuis de foto’s raadplegen. Ook wordt het redelijk eenvoudig om de historie van alle fysieke foto’s te archiveren en opnieuw op te vragen. De werkwijze verandert hierbij wel. In plaats van een fysiek overzicht op het lichtbord, klaargezet door de assistent, kan de arts zelf de digitale foto’s bekijken. Ook die uit het verleden.
Business case: snelheid
Cruciaal hierin is de snelheid van het digitale systeem. Artsen moeten snel tussen foto’s kunnen wisselen en het doorsturen moet snel kunnen gebeuren in een acute situatie. Vertraging van enkele tiende van seconden per foto kan de volledige businesscase van het digitaliseren van röntgenfoto’s al onderuit halen.
Gebruik EUX
Een aanbieder voor het bekijken en delen van röntgenfoto’s gebruikt de Gensys End User eXperience (EUX) monitor om de prestaties van het platform te bewaken. Bij een lichte verslechtering van de performance meldt EUX dit, zodat er actie genomen kan worden voordat de performance onder acceptabel niveau daalt. Ook verzamelt EUX 24×7 de performancegegevens zodat analyses beter kunnen worden gemaakt om verstoringen te voorkomen en de dienstverlening te verbeteren.