Op 12 mei vond onze jaarlijkse Gensys Users SuperMeet plaats. Het evenement voor de Gensys klanten waarin zij worden bijgepraat over nieuwe ontwikkelingen binnen de Gensys beheersoftware en over de richting van het product. Kijkend naar de enthousiaste reacties van de bezoekers tijdens en na het evenement kunnen wij niet anders zeggen dat het een geslaagd evenement was.
Dit jaar was het thema ‘leren, inspireren, toepassen’. Deze SuperMeet was gericht op IT-professionals die onder meer in break-outsessies werden voorgelicht over een onderwerp en daarover intensief met onze ontwikkelaars en beheerders konden praten.
Veel aandacht voor belangrijke innovaties, zoals:
- het monitoren en beheren van een dynamische IT-infrastructuur,
- het centraal stellen van de CMDB bij IT-beheer,
- de uniformiteit en efficiency in het verwerken van monitormeldingen en tickets,
- applicatie (performance) monitoring gebaseerd op de eindgebruikerservaring
- Microsoft Azure monitoring,
- het beheren van hybride cloud-omgevingen,
- multi-tenant service desk sharing,
- mobiliteit in IT-beheer.
SPS hanteert een agile ontwikkelwijze waarbij nieuwe functionaliteit met korte regelmaat (sprints) beschikbaar komt en die voor een belangrijk deel is gebaseerd op de wensen van de klant. Om klanten te informeren over de wensen bij andere klanten en om de juiste keuzes te maken is het Gensys Innovation Forum gelanceerd. Een platform waar men kan reageren en stemmen op ideeën en wensen van een ander, maar ook eigen innovatievoorstellen kan doen. Het Gensys Innovation Forum is vrijgegeven aan een pilotgroep gebruikers. Later zal dit breed worden geïntroduceerd.
Ook is Gensys Anywhere voor op de Apple Watch geïntroduceerd. SPS is de eerste leverancier van een IT-beheer app op de Apple Watch. Meer informatie daarover vindt je hier.